Hvad er Serotonin Tilbagetrækning syndrom?

Serotonin abstinenser eller seponering syndrom beskriver en række symptomer, der kan opstå, når patienter stopper med at tage selektive serotonin reuptake hæmmere (SSRI) eller selektive serotonin noradrenalin reuptake hæmmere (SNRI). Syndromet forekommer i omkring 20% ​​af patienterne, der i mindst fem uger, bruger medicin, som fluvoxamin (Luvox), paroxetin (Paxil), venlafaxin og desvenlafaxin (Effexor og Pristiq), og setralin (Zoloft) , og derefter brat afbryde behandlingen. Syndromet står i kontrast til, hvad lægerne engang troede, og gik ind til deres patienter: SSRI og SNRI skabte ingen problemer i seponering. I midten af ​​1990'erne, var rapporterne fra en række fysiske og følelsesmæssige symptomer hos nogle patienter, der stoppede med at tage disse medikamenter også væsentligt at ignorere, og det medicinske samfund har måttet justere, hvordan der tales om antidepressiva, der forhindrer serotonin reuptake, og hvordan det omhandler ophør anbefalinger.

Symptomerne på serotonin abstinenser er varierede, og diagnosen stilles, hvis folk udviser en eller flere symptomer ved tilbagetrækning. De kan omfatte hovedpine, ekstrem træthed, kvalme og / eller opkastning, og søvnbesvær. Nogle patienter oplever besvær med at gå, har udtalt svimmelhed, eller føler uklar. Undertiden lidelse føles som en dårlig tilfælde af mave influenza med kulderystelser, feber, opkastning og diarré. Patienterne har også rapporteret prikken og stikken fornemmelser eller hvad der kaldes en "brain zap", som føles som en elektrisk ladning, der pludselig opstår i hovedet. Der er andre mulige resultater af afbrydelse, såsom en følelse af stærk angst eller depression, øget drømme, en fornemmelse af, at noget er ægte, ophidsede følelser, eller suicidalitet.

Da nogle af disse symptomer er også til stede i depression eller angst tilstande, kan det være svært at skelne, om tilbagetrækning er det specifikke problem eller skaber en reemergence af sygdommen det antidepressive var behandling. Generelt tilbagetrækning serotoninsyndrom forekommer meget hurtigt efter medicin er afbrudt, så symptomerne er direkte knyttet til den. Ikke desto mindre bør et skin af stærk angst, depression eller selvmord altid indikerer, at patienter taler med deres læge, og patienterne desuden rådes til aldrig ophøre en SSRI / SNRI "kold tyrker".

En af de bedste måder at undgå tilbagetrækning serotoninsyndrom er at aftage et antidepressivt, i stedet for at stoppe det hurtigt. Genoptagelse tage en SSRI kan også stoppe symptomer, som hos nogle patienter, kan vare i flere måneder eller mere. Hvis patienter er interesseret i at stoppe en af ​​disse medikamenter, selv om det kun for at skifte til en anden type, det er i deres interesse at have en langsom nedtrapning plan på plads. Dette reducerer risikoen for at manifestere seponeringssymptomer.

Patienterne skal ikke nødvendigvis vælge et lægemiddel ved hvis den er afbrudt kan forårsage serotonin abstinenser. De kan spørge fra læger om den medicin, der har størst sandsynlighed for disse effekter, men patienterne kan stadig ikke afgøre, om de vil være blandt de 20% af SSRI / SNRI-brugere, der oplever dem. Valg af antidepressiv bedre baseret på effektiviteten i individet, og ikke om aftrapning lægemidlet vil være påkrævet.

  • Serotonin har en betydelig indflydelse på humør og fysiske tilstand.
  • Opkastning er en mulig symptom når oplever tilbagetrækning serotonin.

© 2019 Zajacperrone.com | Contact us: webmaster# zajacperrone.com